InvenCIS
Bøger om forretningsudvikling og innovation
 
Bøgerne i portefølgen er egne bøger - skevet på baggrund af mange års erfaring i det område, der drejer sig om at få nyt til af ske. Velvidende at ting ikke sker ved at læse om det, er det at læse om det alligevel et ganske godt udgangspunkt og en meget god start.
 
Bøgerne er indefor forskellige områder som:
 
- Personen der skal skrive en forretningsplan, projektplan,  strategiske plan eller skal have styr på sin forretning (Forretningsplanen). Udover at være en praktisk guide er der også en række praktiske hint, som uanset situation kan kan være værdifulde
 
- Personen der skal have nyt til at ske og gerne vil forstå den skabende proces med det at få noget nyt til at ske (Ideudvikling). Udover at bogen konkret anviser en særdeles effektiv model (CIS) bliver kreativitet og innovation også sat i videnskabeligt og historisk perspektiv, således at læseren bliver "godt klædt på"
 
- Personen der skal have forskellige mennsker til at forliges om noget der skal udvikles, arbejdes med, som skal markedsføres, personer der skal have mennesker til at saarbejde i en organisation som en virksomhed eller en afdeling osv. (Kreativ forhandlingsteknik). Bogen anviser ikke en model til at få ret, men den anviser en vej til at skabe et grundlag for noget nyt man kan enes om! Bøgen går gennem de begreber, man som forhandler skal kunne behersker, ligesom en række "beskidte triks" beskreves inden en idealiseret forhandlingsproces som noget helt andet end en handle proces beskrives.
Endelig samler bogen "Negotiation" op på de væsentligste teorier enhver forhandler gerne skal kunne beherske - skrevet med stærk assistance fra en række førende eksperter.